Για “απροσδόκητο το ελληνικό άλμα στην τηλεκπαίδευση”, κάνει λόγο το βρετανικό περιοδικό Economist, σε άρθρο με τίτλο

“Το lockdown βοήθησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας” και υπέρτιτλο “Τα laptops είναι σε ετοιμότητα”.

Σύμφωνα με το περιοδικό, αν και η Ελλάδα ακόμα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σχετικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά το θέμα της ψηφιοποίησης, το δεύτερο lockdown που επιβλήθηκε τον Νοέμβριο, έδωσε μια μεγάλη απροσδόκητη ώθηση προς τα εμπρός σε έναν σημαντικό τομέα, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ο αρθρογράφος του Economist κάνει μια αναδρομή στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης από το πρώτο κύμα της πανδημίας, ενώ γίνεται αναφορά στη “σοβαρή” -όπως την χαρακτηρίζει- Υπουργό Παιδείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη, Νίκη Κεραμέως.

“Σύμφωνα με νέο νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν πλέον να πραγματοποιούν όλα τα μαθήματα διαδικτυακά, από το Νηπιαγωγείο έως την προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο. Τον Μάρτιο, όταν η εξάπλωση του κορονοϊού οδήγησε στην αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων σε όλη τη χώρα, οι καθηγητές πχ μαθηματικών και θετικών επιστημών δεν δυσκολεύτηκαν να μεταφέρουν τα μαθήματα σε διαδικτυακή μορφή. Όμως ορισμένοι ειδικοί στην ιστορία και τη λογοτεχνία, χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, αρνήθηκαν να συνεργαστούν” σημειώνει ο αρθρογράφος.

“Τώρα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ένα νέο πρόγραμμα σπουδών ακολουθείται διαδικτυακά”, αναφέρει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Οι καθηγητές που δεν διεξάγουν τις διαδικτυακές τάξεις τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με την πειθαρχική διαδικασία, σημειώνει το Economist στο άρθρο του.

“Η κ .Κεραμέως, επιτυχημένη δικηγόρος της Νέας Υόρκης πριν μπει στην πολιτική, σημειώνει ότι τα ελληνικά σχολεία διέθεταν μόνο 4.500 φορητές συσκευές, όταν ανέλαβε η τωρινή κυβέρνηση, το 2019. Τώρα έχουν διανεμηθεί πάνω από 90.000 tablets και laptops” τονίζεται στο άρθρο.

“Η Cisco δημιούργησε μια πλατφόρμα Webex που μπορεί να παρέχει ταυτόχρονη πρόσβαση στους 1,4 εκατομμύρια μαθητές της χώρας και στους 180.000 εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει διαδικτυακά σεμινάρια. Μερικοί ξεκίνησαν ομάδες Facebook για να παρέχουν συνεχή υποστήριξη”, αναφέρει το άρθρο. Ακόμα και όταν η φυσιολογική ζωή συνεχιστεί στις αίθουσες διδασκαλίας, η ψηφιακή μάθηση θα παραμείνει μέρος του προγράμματος σπουδών, λέει η κ. Κεραμέως.

Παράλληλα τo Economist φιλοξενεί στο ρεπορτάζ απόψεις εκπαιδευτικών. “Ένα πιλοτικό πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης για παιδιά τεσσάρων έως έξι ετών που ξεκίνησε το 2019 στη Λάρισα, στην κεντρική Ελλάδα, μπορεί πλέον να συνεχιστεί ψηφιακά με τη βοήθεια των γονέων, παρά το lockdown” τονίζεται στο άρθρο. Η Στέλλα Μπούρα, η οποία το διευθύνει, λέει ότι οι μαθητές της απολαμβάνουν την εξ αποστάσεως μάθηση: “Τα παιδιά αισθάνονται άνετα επειδή μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τον δάσκαλό τους ως συνήθως. Συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών πρώιμης μάθησης, να παίζουν παιχνίδια και να μαθαίνουν τραγούδια.”

Ανάλογη θετική εικόνα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπέμπεται σύμφωνα με τον Economist και από την περιοχή της Θράκης. “Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι”, λέει η Ελένη Χατζή, αναπληρώτρια διευθύντρια σε μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετεί τη μουσουλμανική μειονότητα της Ελλάδας στη Θράκη, μια υποβαθμισμένη περιοχή κοντά στα σύνορα με την Τουρκία. “Φέτος έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα”.

Πηγή: newsone.gr