Της Εύης Κατσώλη

Ακόμη μία πρωτόγνωρη εικόνα στην αγορά λόγω του κορονοϊού: πρεμιέρα κάνουν σήμερα, Δευτέρα 11 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις, αλλά το παράδοξο σε σύγκριση με άλλες αντίστοιχες περιόδους είναι ότι τα εμπορικά καταστήματα έχουν «κατεβασμένα ρολά». Η παράταση του lockdown έως τις 18 Ιανουαρίου αποτέλεσε όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, «χαριστική βολή» σε μια έτσι κι αλλιώς χαμένη χρονιά και μόνο εργαλείο για όσες επιχειρήσεις διαθέτουν e-shops είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις και στην εκπτωτική περίοδο.

Με την πλειοψηφία των επιχειρήσεων ακόμη και κατά τις γιορτές που λειτούργησε το «click away» να παρουσιάζει πτώση τζίρου από 50% έως 80% σε σύγκριση με πέρυσι, με τις οικονομικές υποχρεώσεις να «φουσκώνουν», με πολλά εμπορεύματα σε στοκ να μην μπορούν να διατεθούν και να απαξιώνονται και με μεγάλο όγκο επιταγών που είχαν εκδοθεί με την προσδοκία του εορταστικού τζίρου πλέον να τούς πνίγουν, οι έμποροι βρίσκονται σε απόγνωση για την επόμενη ημέρα.

«Οι εκπτώσεις ήταν η τελευταία σανίδα σωτηρίας. Είχαμε πεισθεί ότι θα ανοίγαμε στις 11 Ιανουαρίου και η απόφαση για παράταση του lockdown έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Και αυτό επειδή το λιανεμπόριο τηρεί όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά του κορονοϊού και τα υγειονομικά πρωτόκολλα» τονίζουν χαρακτηριστικά μιλώντας στο enikonomia.gr. Ακόμη και όσοι μικρομεσαίοι έμποροι διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες και ειδικά τις πολυεθνικές που διαθέτουν οργανωμένα e-shops με αποτέλεσμα να κερδίζουν τη «μερίδα του λέοντος» από τις πωλήσεις.

enikonomia.gr

Πηγή: newsone.gr