Χαμένες επιστολές και λάθος διευθύνσεις έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στους πολίτες, όπως πρόστιμα που επιβάλλονται σε αυτούς επειδή δεν έλαβαν ποτέ τα διοικητικά έγγραφα. Η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στοχεύει να βάλει τέλος σε αυτό το χάος, διευκολύνοντας την επικοινωνία του Δημόσιου τομέα με τους πολίτες μέσω ταχύτερων και πιο ασφαλών μεθόδων.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, θα απαιτείται υποχρεωτική καταχώριση στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) είτε του αριθμού κινητού τηλεφώνου, είτε της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή της ταχυδρομικής διεύθυνσης. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα μπορεί να ειδοποιεί τους πολίτες για δημόσια έγγραφα είτε ψηφιακά, εάν τα στοιχεία αυτά είναι καταχωρισμένα, είτε φυσικά, αν είναι δηλωμένη η διεύθυνση κατοικίας.
Η δυνατότητα νόμιμης ψηφιακής επίδοσης δημόσιων εγγράφων στους πολίτες που έχουν εγγραφεί στο Ε.Μ.Επ σημαίνει ότι θα έχουν συνεχή πρόσβαση στα έγγραφά τους. Αυτό θα συμβάλλει σε μεγαλύτερη ασφάλεια των στοιχείων και θα περιορίσει τις δαπάνες του Δημοσίου για εκτυπώσεις και αποστολές εγγράφων. Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε τη σημασία της ενημέρωσης των πολιτών με άμεσο τρόπο, ειδικά σε μια εποχή που η ψηφιοποίηση είναι επιτακτική.
Τι είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.); Πρόκειται για ένα πληροφοριακό σύστημα που διαχειρίζεται τη βάση καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των φυσικών προσώπων που έχουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Αυτός ο μηχανισμός θα βοηθήσει το Δημόσιο να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις περιπτώσεις ταλαιπωρίας των πολιτών λόγω καθυστερήσεων στην ενημέρωση για πρόστιμα ή χρέη, τα οποία συχνά καταλήγουν απλήρωτα λόγω λανθασμένων διευθύνσεων ή μη παραλαβής των εγγράφων.
Η νέα αυτή μεταρρύθμιση είναι κρίσιμη για την αναβάθμιση της επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και Δημόσιου τομέα, προσφέροντας περισσότερες ευκολίες στον πολίτη απέναντι στην αναποτελεσματικότητα του παραδοσιακού συστήματος. Πηγή: newsbeast.gr