Ένα Μπρουταλιστικό Στολίδι Δίπλα στη Διώρυγα της Κορίνθου

Ένα Μπρουταλιστικό Στολίδι Δίπλα στη Διώρυγα της Κορίνθου


Ένα παραγνωρισμένο κόσμημα της μπρουταλιστικής αρχιτεκτονικής, το Isthmia Prime Hotel, βρίσκεται κοντά στη διώρυγα της Κορίνθου και χτίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 από τους Γιάννη Ξενάκη, συνθέτη και καλλιτέχνη με πτυχίο μηχανικού, και τον πολεοδόμο Πάνο Σπηλιωτάκο. Ο Ξενάκης, προτού επιστρέψει στην Ελλάδα, είχε εργαστεί υπό τον αρχιτέκτονα Le Corbusier στο Παρίσι, συμμετέχοντας στο σχεδιασμό εμβληματικών έργων όπως το Unite D’Habitation και το Couvent De La Tourette.

Η αρχιτεκτονική του ξενοδοχείου αντικατοπτρίζει την ελληνορωμαϊκή παράδοση της περιοχής, με στοιχεία που θυμίζουν ένα diversorium (ρωμαϊκό πανδοχείο). Το μοντέρνο ξενοδοχείο αναβιώνει την κλασική κληρονομιά της περιοχής, η οποία φιλοξενούσε στις αρχαιότερες εποχές επισκέπτες στις ιαματικές πηγές των Θερμών (σημερινό Λουτράκι). Στην περιοχή έχουν ανακαλυφθεί κλασικές βίλες, λουτρά και άλλα κτίρια κατά τη διάρκεια των χρόνων.

Η κιονοστοιχία της κύριας εισόδου του Isthmia Prime με τους 12 τσιμεντένιους κίονες αναδεικνύει επιρροές από τη δωρική τάξη του ναού του Απόλλωνα. Το τριώροφο συγκρότημα κατοικιών, με τα λοξά δωμάτια του, προσφέρει μια εκπληκτική θέα στον Κορινθιακό Κόλπο, ενώ οι τριγωνικοί προπύλαιοι από σκυρόδεμα παραπέμπουν σε κλασικά ανθέμια. Αυτά τα διακοσμητικά στοιχεία συμβάλλουν στη λειτουργικότητα του χώρου, μεγιστοποιώντας την εισροή φυσικού φωτός.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, το Isthmia Prime ήταν το επίκεντρο για πολλές τοπικές και διεθνείς διασημότητες, συμπεριλαμβανομένων μελών των ελληνικών και ισπανικών βασιλικών οικογενειών, καθώς και καλλιτεχνών όπως ο Μίκης Θεοδωράκης. Η κλασική μεγαλοπρέπεια του ξενοδοχείου συνδέεται άρρηκτα με την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής, και η αρχιτεκτονική του αποπνέει μια διακριτική λαμπρότητα που καταδεικνύει την ιδιοφυΐα του δημιουργού του.

Η σύνθεση του Ξενάκη, Metastaseis, που δημιούργησε το 1955, συνδύασε τις μουσικές και αρχιτεκτονικές του ανησυχίες, πιστεύοντας ότι οι γεωμετρικές δομές και οι ήχοι συνεργάζονται. Επιπλέον, η σχεδίαση του εκπληκτικού περιπτέρου της Philips στην Expo 58 ανέδειξε την πειραματική του προσέγγιση, συνδυάζοντας οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα.

Πηγή: newsbeast.gr