Οι τελευταίες προετοιμασίες για το Μετρό Θεσσαλονίκης πριν την εμπορική του λειτουργία

Οι τελευταίες προετοιμασίες για το Μετρό Θεσσαλονίκης πριν την εμπορική του λειτουργία


Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την εμπορική λειτουργία της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την παράδοση να είναι προγραμματισμένη για τις 30 Νοεμβρίου. Από αυτήν την ημέρα, πολίτες και επισκέπτες της πόλης θα έχουν ένα νέο μέσο σταθερής τροχιάς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις στον κεντρικό άξονα. Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε και η εταιρεία λειτουργίας Thema εργάζονται εντατικά ώστε όλα να είναι έτοιμα για αυτήν την σημαντική ημερομηνία. Οι συρμοί υποβάλλονται σε δοκιμαστικές διαδρομές καθημερινά, ενώ διεξάγονται οι αναγκαίοι έλεγχοι στα συστήματα του Μετρό.

Η Βασική Γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων και αποτελείται από δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Διαθέτει 13 σύγχρονα σταθμούς, μεταξύ των οποίων ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και ο σταθμός Βενιζέλου, και ένα Αμαξοστάσιο 50.000 τ.μ. με Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας. Οι αναμενόμενες ημερήσιες επιβατικές κινήσεις αναμένεται να φθάσουν τις 254.000, με τη μεταφορική ικανότητα να ανέρχεται σε 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα έχουν ανακαλυφθεί κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό, κυρίως στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας». Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δουν αυτά τα ευρήματα στις αντίστοιχες τοποθεσίες καθώς και σε διαμορφωμένα μουσεία. Ο Σταθμός «Βενιζέλου» είναι μάλιστα ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος που εντάσσεται σε τεχνικό έργο παγκοσμίως.

Επιπλέον, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι εν-equipped με ένα Αυτόματο Σύστημα χωρίς οδηγό, καθιστώντας το ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή Μετρό στην Ευρώπη. Το σύστημα αυτό προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφαλείας και αξιοπιστίας, ενώ οι Σταθερές Θύρες στις αποβάθρες προστατεύουν τους επιβάτες απομονώνοντας τον χώρο των σηράγγων και αποτρέποντας την πρόσβαση κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στις αποβάθρες.

Μαζί με την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς Καλαμαριά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αναμένεται ότι η καθημερινή επιβατική κίνηση θα αυξηθεί σε 313.000 επιβάτες. Η μείωση των ΙΧ οχημάτων αναμένεται να φθάσει περίπου τα 57.000, συμβάλλοντας σε μείωση εκπομπών CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Πηγή: newsbeast.gr