Ο Βαν Γκογκ και η Εντυπωσιακή Σύνδεση του Έργου του με τις Αστρικές Αρχές

Ο πίνακας «έναστρος ουρανός» του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, που δημιουργήθηκε το 1889, αποκαλύπτει πρόσφατα τους θεμελιώδεις επιστημονικούς νόμους που διέπουν την ατμόσφαιρα, όπως διαπίστωσαν επιστήμονες. Η μελέτη των ερευνητών, που δημοσιεύθηκε στο Physics of Fluids, εντόπισε τη λεγόμενη «κρυφή αναταραχή» στο εικαστικό έργο του Βαν Γκογκ, αναδεικνύοντας μια εντυπωσιακή σύνδεση μεταξύ της τέχνης και της δυναμικής των ρευστών.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο Βαν Γκογκ δημιούργησε αυτό το εμβληματικό έργο στο φως της ημέρας, σε ένα στούντιο χωρίς παράθυρα. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι τολμηρές πινελιές του φαίνεται να αντιπροσωπεύουν τις αόρατες αναταράξεις που προκαλούν αλλαγές στα οπτικά στοιχεία του νυχτερινού ουρανού.

Η έρευνα προσδιορίζει ότι ο καλλιτέχνης φάνηκε να είχε προνοήσει τις αρχές της ρευστοδυναμικής, οι οποίες αναγνωρίστηκαν σχεδόν έναν αιώνα αργότερα. Οι συγγραφείς της μελέτης, όπως ο Yongxiang Huang, τόνισαν το ρόλο των πινελιών του Βαν Γκογκ στη μελέτη της κίνησης της φυσικής γης και του ουρανού.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μια προηγούμενη μελέτη του 2019 ανέφερε ότι η τεχνική του Βαν Γκογκ παρουσίαζε αναταράξεις που σχετίζονται όχι μόνο με την ατμόσφαιρα αλλά και με αστέρια που βρίσκονται πολύ μακριά. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ψηφιοποιημένες εικόνες υψηλής ανάλυσης για να μετρήσουν τις πινελιές και να τις συγκρίνουν με τις θεωρίες αναταράξεων.

Η ανάλυση αυτού του αριστουργήματος προσκαλεί σε μια αναθεώρηση των εννοιών που σχετίζονται με τη ροή του αέρα και τις σχετικές φυσικές παραμέτρους. «Η ακριβής αναπαράσταση του στροβιλισμού από τον Βαν Γκογκ μπορεί να προήλθε από τη μελέτη των νεφών ή από μια ενδογενή αίσθηση του δυναμισμού του ουρανού», ανέφερε ο Huang. Οι ερευνητές ελπίζουν να προτείνουν έναν νέο ορισμό της αναταραχής που να καλύπτει περισσότερες καταστάσεις.

Πηγή: newsbeast.gr