Νέο συμβάν πιθανής θρόμβωσης, μετά από εμβολιασμό με AstraZeneca καταγράφηκε και εξετάζεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, 36χρονη γυναίκα που νοσηλευόταν από τις 22 Μαΐου σε νοσοκομείο της Λέσβου, μεταφέρθηκε στο «Ιπποκράτειο» με συμπτώματα θρόμβωσης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η γυναίκα είχε εμβολιαστεί με AstraZeneca, δέκα ημέρες πριν μπει στο νοσοκομείο.

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

00:00

00:56

Νεκρή 63χρονη μετά από θρόμβωση

Η είδηση έρχεται λίγες ώρες μετά τον θάνατο της 63χρονης από τη Μυτιλήνη πού νοσηλευόταν στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης «Βοστάνειο» από την 1η Απριλίου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του in.gr η γυναίκα είχε υποστεί θρομβοεμβολικό επεισόδιο λίγες μέρες μετά τον εμβολιασμό της με AstraZeneca στο Κέντρο Υγείας της Καλλονής.

Μάλιστα για το συγκεκριμένο περιστατικό είχε μιλήσει στην τακτική ενημέρωση στο υπουργείο Υγείας και η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου.

Όπως είχε αναφέρει στις 5 Απριλίου, «στην Ελλάδα έχουν διατεθεί περίπου 346.000 δόσεις εμβολίου της AstaZEneca. Μέχρι σήμερα (σ.σ. στις 5 Απριλίου) ένα περιστατικό έχει αναφερθεί στον ΕΟΦ, είπε και πρόσθεσε ότι παρά την ανησυχία που έχει δημιουργηθεί η αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα του εμβολίου υπερτερεί έναντι της μικρή πιθανότητας συνδρόμου θρόμβωσης και θρομβοπενίας».

Την ίδια ώρα προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν τα -ελάχιστα- περιστατικά νέων ανθρώπων που παρουσίασαν εμβολικά επεισόδια και διαταραχές πήξης αίματος μετά τον εμβολιασμό τους. 

Ερευνώνται ακόμη τρία περιστατικά

Μετά το προσωρινό πόρισμα για τα περιστατικά θρόμβωσης στην Κρήτη, στο οποίο οι επιστήμονες της Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ, φέρονται να μιλούν για πιθανή συσχέτισή τους με το εμβόλιο της AstraZeneca αλλά και το νέο περιστατικό θρόμβωσης που παρουσιάστηκε σε μια 48χρονη από τη Θήβα που εμβολιάστηκε με το Johnson & Johnson, η ανησυχία έγινε πιο έντονη.

Υπενθυμίζεται πως και οι τέσσερις περιπτώσεις στην Ελλάδα ερευνώνται από τους ειδικούς ώστε να διαπιστωθεί αν σχετίζονται με το εμβόλιο.

Σε κάθε περίπτωση όπως όλα τα φάρμακα, έτσι και τα εμβόλια αποτελούν αντικείμενο στενής παρακολούθησης στην ΕΕ, από τη στιγμή που εγκρίνονται και κυκλοφορούν στην αγορά.

Μάλιστα οι θρομβώσεις υπάρχει μια ελάχιστη περίπτωση να εμφανιστούν μετά τα εμβόλια αδενοϊών.

Τέτοια, είναι το εμβόλιο της Astra-Zeneca και της Johnson, αλλά και το Ρωσικό εμβόλιο Sputnik V (το οποίο όμως δεν έχει εγκριθεί ακόμη στην Ευρώπη).

in.gr

Πηγή: newsone.gr