Συνέντευξη της Άντας Γιαννεσκή, Communications Director Greece, Cyprus, Bulgaria IKEA, στο enikos.gr

Ο όμιλος FOURLIS επενδύει σε καταστήματα ΙΚΕΑ “νέας γενιάς” με στόχο να έρθει πιο κοντά στον πελάτη. Πως το επιτυγχάνει αυτό με τη νέα φιλοσοφία;

Με γνώμονα τις απαιτήσεις των καταναλωτών, ο Όμιλος FOURLIS προχώρησε στη δημιουργία των καταστημάτων ΙΚΕΑ «νέας γενιάς», με στόχο να γίνει η ΙΚΕΑ πιο προσβάσιμη από όλους. Ο νέος τύπος καταστημάτων που εγκαινιάστηκε πρόσφατα στον Πειραιά, δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς στρατηγικής της εταιρείας, με στόχο η ΙΚΕΑ να είναι πιο κοντά στους καταναλωτές.

Αυτό μεταφράζεται στην πράξη, σε δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας ΙΚΕΑ στην «καρδιά» της πόλης, λίγα μόλις βήματα από τον χώρο που ζουν, εργάζονται και μετακινούνται οι πελάτες μας. Είτε πρόκειται για μικρές καθημερινές αγορές, είτε για επίπλωση χώρων, στα νέα καταστήματα μπορεί κανείς να βρει ό,τι αναζητά, συνδυάζοντας έμπνευση, ταχύτητα, ευκολία και ευελιξία στις αγορές. Ο νέος τύπος καταστημάτων έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα καταστήματα ΙΚΕΑ, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα νέο κανάλι επικοινωνίας με τη μάρκα, βασισμένο στις δικές τους ανάγκες.

Άντα Γιαννεσκή, Communications Director Greece, Cyprus, Bulgaria IKEA, στο enikos.gr 

Γιατί επελέγη ως πρώτος σταθμός ο Πειραιάς;

H επιλογή του Πειραιά για να φιλοξενήσει το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς» στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου τυχαία. Το ρόλο της στην απόφασή μας διαδραμάτισε και η ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση που είχε από τους κατοίκους του Δήμου και των γύρω περιοχών το ΙΚΕΑ pop-up store που δημιουργήσαμε το 2018. Το καταναλωτικό κοινό μας «αγκάλιασε» από την πρώτη στιγμή, δίνοντάς μας την επιβεβαίωση που χρειαζόμασταν για να δημιουργήσουμε το δικό μας χώρο στο εμβληματικό λιμάνι του Πειραιά.

 

Έπαιξαν ρόλο στην απόφαση για τα καταστήματα «νέας γενιάς» το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στο λιανεμπόριο και οι ανάγκες της εποχής;

Πράγματι, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου καλείται να αντιμετωπίσει μια νέα πρόκληση όπως αυτή διαμορφώνεται από τις εξελίξεις που επιφέρει η πανδημία, αλλά και η εμφάνιση νέων καταναλωτικών συνηθειών. Οι μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, λόγω Covid, προκάλεσαν μεγάλη ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο η οποία συνεχίζεται. Η αγορά του e-commerce εξακολουθεί να έχει μια δυναμική, με αφετηρία τη συνεχώς ανοδική αύξηση των νέων χρηστών σε όλο και περισσότερες κατηγορίες εμπορίου αλλά κι υπηρεσιών. Ως εκ τούτου δημιουργήθηκαν νέοι όροι και παραδοχές στον τρόπο που αγοράζει ο μέσος Έλληνας καταναλωτής. Σε αυτό το πλαίσιο η ασφάλεια και η εξοικονόμηση χρόνου είναι η βασική προτεραιότητα για κάθε συναλλαγή.

Παρόλα αυτά το άνοιγμα των νέων καταστημάτων είχε προγραμματιστεί πολύ νωρίτερα στα πλαίσια της ανάπτυξης της εταιρίας και μίας omnichannel στρατηγικής που παρέχει ομοιόμορφη και συνεπή χρηστική εμπειρία για τους πελάτες της σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων και εξελίσσεται συνεχώς και με βιώσιμους τρόπους για την καλύτερη εξυπηρέτησή των πελατών.

Δημιουργεί νέα ευέλικτα και σύγχρονα καταστήματα εντός του αστικού ιστού, ώστε να γίνει πιο προσβάσιμη και να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές που αναζητούν ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου. Το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς» έχει ήδη ανοίξει στον Πειραιά και οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα πάντα για το σπίτι ακόμη πιο κοντά τους.

Θα υπάρξει και συνέχεια μετά τον Πειραιά; Υπάρχει κάποιο επενδυτικό πλάνο και χρονοδιάγραμμα για ανάλογου τύπου καταστήματα; Θα υπάρξουν ανάλογες επενδυτικές κινήσεις με καταστήματα νέας γενιάς και στις χώρες του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος FOURLIS;

Συνεχίζουμε να κινούμαστε με σταθερά βήματα- στο βαθμό που μας επιτρέπουν οι συνθήκες – την υλοποίηση του εμπορικού μας πλάνου για την επόμενη τριετία. Συγκεκριμένα για την ΙΚΕΑ, ήδη, στα μέσα Σεπτεμβρίου έγιναν τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος μεσαίου μεγέθους στη Βάρνα της Βουλγαρίας, στο εμπορικό κέντρο Delta Planet, ενώ ακολούθησε πρόσφατο το πρώτο κατάστημα «νέαςγενιάς» στον Πειραιά.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα ανακοινωθούν νέα ανοίγματα, τόσο εντός, όσο και εκτός της Αττικής. Το 2021 θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα είναι μια χρονιά αργής αλλά σταθερής ανάκαμψης για όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε ως Όμιλος.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τι καινοτόμο θα προσφέρουν τα «νέας γενιάς» καταστήματα ΙΚΕΑ;

Αν επιχειρούσαμε να συνοψίσουμε σε δύο φράσεις, αυτές θα ήταν «άμεση πρόσβαση» και «σύγχρονη αγοραστική εμπειρία». Τα καταστήματα «νέας γενιάς», με πρώτο αυτό στον Πειραιά, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες μας να βρουν ό,τι χρειάζονται για τον χώρο τους σε απόσταση «αναπνοής» από το σπίτι ή το τον χώρο εργασίας τους.

Έτσι, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών μπορούν να απολαμβάνουν μια νέα εμπειρία ΙΚΕΑ, σε λίγα μόλις βήματα. Χαρακτηριστική είναι η προσθήκη νέων στοιχείων, όπως το TakeAway Café και οι «ανοιχτές» βιτρίνες περιμετρικά του καταστήματος – οι οποίες θα ανανεώνονται συνεχώς από τους ειδικούς εσωτερικής διακόσμησης, προσφέροντας περισσότερη έμπνευση.

Το διαφορετικό μέγεθος των καταστημάτων «νέας γενιάς» μας επιτρέπει να έχουμε μια διαφορετική προσέγγιση , διατηρώντας όλα τα στοιχεία που έχουν αγαπήσει διαχρονικά οι πελάτες μας και προσθέτοντας νέους, ευέλικτους τρόπους αγορών. Συγκεκριμένα στον Πειραιά είναι διαθέσιμα περισσότερα 1.000 ετοιμοπαράδοτα προϊόντα, ενώ όλα τα προϊόντα ΙΚΕΑ μπορούν να ενταχθούν σε παραγγελία για παραλαβή στο χώρο των πελατών ή στα καταστήματα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο και ΙΚΕΑ Κηφισός. Θα λέγαμε ότι τα καταστήματα «νέας γενιάς» συνδυάζουν τα δυο κύρια πλεονεκτήματα της ΙΚΕΑ – την ευελιξία και τη μεγάλη γκάμα επιλογών, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και υπηρεσιών.

Να πούμε σε αυτό το σημείο, ότι ο νέος τύπος καταστημάτων έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα καταστήματα ΙΚΕΑ.

Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνετε στους πελάτες – καταναλωτές εν μέσω των πρωτόγνωρων συνθήκων που βιώνει και το λιανεμπόριο;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η περίοδος που διανύουμε έχει επιφέρει πολλές αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον το οποίο συνεχίζει να αναδιαμορφώνεται, ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι εταιρείες κλήθηκαν να αναθεωρήσουν και να λειτουργήσουν σε ένα διαφοροποιημένο πιο συλλογικό οικοσύστημα, παρά ως μεμονωμένοι παίκτες. Η κρίση αυτή, επιτάχυνε το μετασχηματισμό και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου προς όφελος του καταναλωτή αλλά και προς δική μας περαιτέρω γνώση και εξειδίκευση. Η προσαρμογή και η παράλληλη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τέθηκε στο απόλυτο επίκεντρο των δράσεων μας, ωθώντας μας να γίνουμε καλύτεροι, πιο ευέλικτοι και πιο αποδοτικοί, σε κάθε στάδιο των λειτουργιών μας. Ένα πράγμα είναι σαφές, το 2021 θα συνεχίσει να είναι ένα έτος σημαντικής αλλαγής για τη το λιανεμπόριο, καθώς αναμένεται να ενισχυθούν τάσεις όπως η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης αλλά και η εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία. Εμείς συνεχίζουμε δυναμικά να εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, αναζητώντας καινοτόμους τρόπους ουσιαστικής σύνδεσης με τον καταναλωτή.

Πηγή: newsone.gr