Ακόμα κι αν δεν υπήρχε στα αγγλικά η λέξη «coolness», θα έπρεπε να εφευρεθεί για να περιγράψει τον Τζορτζ Κλούνεϊ: από τον τρόπο που μας πείθει να πίνουμε τον ίδιο εσπρέσο με εκείνον μέχρι το πώς περιγράφει σχεδόν χιουμοριστικά το ατύχημα που είχε πριν από δύο χρόνια και παραλίγο να του στερήσει τη ζωή. Ποιος άλλος θα αδιαφορούσε παντελώς για την εικόνα του, όντας έτοιμος να εμφανιστεί μέσα από την οθόνη του Netflix στην ταινία του «Midnight Sky» (πρεμιέρα 23 Δεκέμβρη) ως ένας αποστεωμένος επιστήμων με μούσια καραντίνας και εμφανή σημάδια ταλαιπωρίας, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα μια παγκρεατίτιδα με την οποία βασανίζεται αυτές τις ημέρες; Και όλα αυτά ο διάσημος ηθοποιός τα πετυχαίνει χωρίς καμία επιτήδευση ή απόκρυψη καυτών λεπτομερειών που όλοι οι αστέρες απεχθάνονται, όπως το ότι έχει μετατραπεί σε κυρία του σπιτιού και ότι κουρεύει ο ίδιος τα παιδιά ή ότι ερωτεύτηκε την Αμάλ επειδή εντυπωσιάστηκε από τις γνώσεις που είχε γύρω από την ιστορία των μαρμάρων του Παρθενώνα! Δηλώνει και λάτρης των ελληνικών ονομάτων έχοντας επιλέξει το όνομα Αλέξανδρος (Αλεξάντερ) για τον μοναχογιό του – την κόρη του τη λένε Ελα.

Πώς περνάει στην καραντίνα;

Ολα αυτά ήρθαν στο φως σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο πρόσφατο τεύχος του «Observer» (της κυριακάτικης εκδοχής, δηλαδή, του «Guardian») όπου, εκτός από λεπτομέρειες των πρώτων του ραντεβού με την Αμάλ, τα οποία έγιναν λόγω της ενασχόλησής της με την υπόθεση των Μαρμάρων, ο Κλούνεϊ αποκάλυψε ότι η συνεπακόλουθη διαμάχη του με τον Μπόρις Τζόνσον γύρω από το ζήτημα των Μαρμάρων είναι που τον τράβηξε πολλά χιλιόμετρα μακριά από την Αγγλία – εξ ου και ότι επέστρεψε από την αγαπημένη του Ευρώπη στο Λος Αντζελες, και συγκεκριμένα στη βίλα που είχε αγοράσει το 1990 από τα χρήματα που κέρδισε από το σίριαλ «ER» («Στην Εντατική», όπως έγινε γνωστό στην Ελλάδα). Παρότι έχουν περάσει κάποιες δεκαετίες από τότε, ο Κλούνεϊ εξακολουθεί να κατέχει τον τίτλο του sex symbol, παρά τις προσπάθειες που κάνει να τον απαρνηθεί, επιμένοντας πως είναι πλέον απλώς ένας πιστός οικογενειάρχης που αγχώνεται για την υγεία των παιδιών του.

Δεν αρνείται μάλιστα ότι η παγκρεατίτιδα οφείλεται στο αυξημένο άγχος του για τον ασθματικό γιο του και στον φόβο του μην κολλήσει κορωνοϊό – εξ ου και ότι έχει απαγορεύσει οποιαδήποτε επίσκεψη στη βίλα. Με τρία υπνοδωμάτια, όμως, ένα γραφείο «που έχει μετατραπεί για την ώρα σε παιδική χαρά», με τεράστιους εξωτερικούς χώρους και ένα γήπεδο τένις, ο Τζορτζ παραδέχεται πως τα παιδιά μπορεί να είναι ήσυχα και να μαθαίνουν ανενόχλητα ποδήλατο ή να κάνουν ελεύθερα πατίνι. «Ξέρω πόσο τυχερός είμαι που ζω σε έναν χώρο με άνεση και που μπορούμε να κινούμαστε σε περίοδο καραντίνας χωρίς άγχος για τα χρήματα», ομολογεί στον δημοσιογράφο του «Observer», έχοντας πλήρη συναίσθηση ότι είναι ένας τυχερός άνθρωπος ο οποίος, συν τοις άλλοις, ζει από θαύμα μετά το τροχαίο που είχε με τη μοτοσικλέτα σε δρόμο της Σαρδηνίας, αλλά και επειδή χαίρεται έναν γάμο που συνήφθη από πραγματικά κεραυνοβόλο έρωτα, κάτι που δεν περίμενε με τίποτα, όπως ομολογεί. «Επρεπε να έρθει στη ζωή μου η Αμάλ για να καταλάβω το τεράστιο κενό που υπήρχε μέχρι τότε», δηλώνει ο άλλοτε αμετανόητος εργένης, ο οποίος πλέον παραδέχεται ότι διεκδικεί τον τίτλο της «κυρίας του σπιτιού» από τη σύζυγό του, αφού πλένει πιάτα, βάζει σκούπα και κουρεύει ο ίδιος τα δίδυμα, σε σημείο που να καταλαβαίνει γιατί η μητέρα του και οι φίλες της έκαψαν τα σουτιέν τους τη δεκαετία του ’60. Εξάλλου, ο άνδρας που θεωρείται ακόμα και στα 60 του, σύμφωνα με το τελευταίο τεύχος του «GQ» που τον φιλοξένησε στο εξώφυλλο, ο πιο σέξι της χρονιάς, δεν έχει ανάγκη να αποδείξει τίποτα. Οσο για το πώς αισθάνεται που σε αυτή την ηλικία το lifestyle τού περιποιεί τέτοια τιμή, η απάντησή του είναι και πάλι εντελώς «κλουνεϊκή»: «Αν μη τι άλλο, είναι ωραίο για έναν άνδρα που υποφέρει, λόγω ηλικίας, από αρθρίτιδα»!

f2_2
Ο Τζορτζ Κλούνεϊ σε σκηνή από την ταινία «Midnight Sky», για τις ανάγκες της οποίας κατέληξε στο νοσοκομείο λόγω της ταλαιπωρίας που υπέστη για να ερμηνεύσει έναν αποστεωμένο επιστήμονα

Οι άγνωστες αποτυχίες

Ο πάντοτε cool Κλούνεϊ δεν έχει, επίσης, πρόβλημα να δεχτεί ότι μεγαλώνει και δεν κάνει καμία προσπάθεια να κρύψει σακούλες, γκρίζο μαλλί και αγύμναστο σώμα. Εκτιμώντας, ως ώριμος πια, ότι η ζωή που έχει διανύσει είναι στο μεγαλύτερο μέρος της πίσω του, ομολογεί ότι δεν φοβάται να επανεκτιμήσει τους ρόλους και τις ταινίες που γύριζε μέχρι σήμερα. Δεν αρνείται ότι οι ρομαντικοί ρόλοι στην αρχή της καριέρας του σύντομα έδωσαν τη θέση τους σε μια σειρά από παράξενα ατοπήματα, όπως η ταινία βαμπίρ «Από το σούρουπο ως την αυγή», και μάλιστα με την υπογραφή του Κουέντιν Ταραντίνο και του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, όπου υποδύεται έναν βίαιο πλην όμως γοητευτικό απατεώνα. «Το έχει η μοίρα μου να παίζω απατεώνες, δεν ξέρω αν αυτό έχει να κάνει με τη φάτσα μου. Στο “Εκτός Ελέγχου” του Σόντερμπεργκ έπαιζα τον απατεώνα, στη “Συμμορία των 11”, πάλι απατεώνα, στο “Μάικλ Κλέιτον” και εκεί απατεώνα», λέει γελώντας στην ίδια συνέντευξη και ομολογώντας ταυτόχρονα πως αν έχει μετανιώσει για έναν ρόλο στη ζωή του δεν είναι για του απατεώνα, αλλά γι’ αυτόν του Μπάτμαν στην ταινία «Μπάτμαν & Ρόμπιν», τη χειρότερη, για τον ίδιο, ταινία της ζωής του, η οποία ωστόσο σημείωσε αδιανόητη εισπρακτική επιτυχία.

Οσο για το Οσκαρ που στολίζει το γραφείο του Κλούνεϊ, το απέσπασε για μια ταινία που είχε σκηνοθετήσει ο ίδιος, το «Syriana», το 2005, που επίσης σήμανε το πέρασμά του στον κύκλο ταινιών με σχεδόν αποκλειστικά πολιτικό περιεχόμενο. Ο Κλούνεϊ δεν ήταν ποτέ από αυτούς που αποφεύγουν την πολιτική εμπλοκή με διάφορους τρόπους, δηλώνοντας σαφώς ότι τα οικογενειακά γονίδια τον φέρνουν πάντα κοντά στους Δημοκρατικούς, αλλά και στους ανθρώπους που πάσχουν. Εννοείται ότι έχει καταφερθεί πολλές φορές κατά του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος ήταν και ο λόγος που είχε αφήσει για καιρό τη χώρα. «Δεν μπορούσα με τίποτα να πιστέψω ότι έγινε πρόεδρος ο άνθρωπος που κοροϊδεύαμε στα πάρτυ. Ο Τραμπ ήταν αυτός που ρωτούσε πάντα: “Πώς λένε τη σερβιτόρα; Είναι με κάποιον αυτή την περίοδο;”. Μονάχα αυτό. Ηταν ακριβώς αυτός ο τύπος», λέει στην ίδια συνέντευξη στον «Observer».

Η κόντρα του με τον Τζόνσον

Αλλά ο Κλούνεϊ δεν μασάει τα λόγια του ούτε για τον Μπόρις Τζόνσον υποστηρίζοντας πως o τελευταίος έφτασε να αποκαλεί τον διάσημο ηθοποιό Χίτλερ (!) επειδή καταφέρθηκε κατά της Αγγλίας στο ζήτημα των Μαρμάρων. Οπως αποκάλυψε ο ηθοποιός στον δημοσιογράφο του «Observer», ο λόγος που ερωτεύτηκε την Αμάλ ήταν γιατί εντυπωσιάστηκε με τις γνώσεις της στο θέμα αυτό, μια υπόθεση που του εξήγησε διεξοδικά στα πρώτα κιόλας ραντεβού τους το 2014. Ο λόγος που είχε προστρέξει σε αυτήν ζητώντας τις συμβουλές της ήταν επειδή χρειαζόταν ενημέρωση σχετικά με τα κλεμμένα έργα τέχνης, με τις διεκδικήσεις μεταξύ χωρών, με αφορμή την ταινία «Μνημείων Ανδρες», την οποία έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος. Η ταινία βασίστηκε στην πραγματική ιστορία μιας ομάδας στρατιωτών που αναζητούσαν σε όλη την Ευρώπη τα κρυμμένα έργα τέχνης τα οποία κυνηγούσαν ως «παρακμιακή τέχνη» οι ναζί. Πρόκειται για μια τεράστια υπόθεση που ακόμα φέρνει στο φως αδιανόητους θησαυρούς: όχι τυχαία, λίγο προτού γυριστεί η ταινία, είχαν αποκαλυφθεί έργα του Πικάσο σε ένα υπόγειο σπιτιού στη Γαλλία. Βρίσκονταν εκεί από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ως τέτοιο παράδειγμα κορυφαίας κλοπής είχε επικαλεστεί η Αμάλ την υπόθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Ελγιν, υποστηρίζοντας πως η ίδια, αν και Βρετανή πολίτης, θεωρεί ότι τα δίκαια είναι με το μέρος της Ελλάδας. Εχοντας εντυπωσιαστεί από τις λεπτομέρειες που άκουγε σε εκείνα τα ραντεβού, ο ηθοποιός άρχισε να ασχολείται επισταμένως με το θέμα των Μαρμάρων σχηματίζοντας προσωπική άποψη. Γι’ αυτό και δεν μπορούσε να μην υποστηρίξει τόσο δημόσια όσο και σε κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε με τον Μπόρις Τζόνσον ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν οπωσδήποτε στην Ελλάδα. «Και αυτός είναι ο λόγος που ο Μπόρις Τζόνσον με αποκάλεσε Χίτλερ!» καταλήγει ο Κλούνεϊ, επιμένοντας πως, αν δεν ήταν ο Ελγιν, προφανώς δεν θα είχε εντυπωσιαστεί και ερωτευτεί παράφορα την Αμάλ Αλαμουντίν, η οποία, σημειωτέον, είχε επισκεφθεί για τον λόγο αυτό τη χώρα μας προσφέροντας μια σειρά από νομικές συμβουλές.

Οπως υποστηρίζει στη συνέντευξή του, κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί τότε επέμενε τόσο στην υπόθεση των Μαρμάρων, αφού όλοι αγνοούσαν την ύπαρξη της Αμάλ, πόσο μάλλον το ότι συναντιόνταν σε κρυφά ραντεβού, τα οποία μέσα από μια σειρά προσωπικών «μαθημάτων» για τον Παρθενώνα και τα έργα τέχνης κατέληξαν σε φλογερό ειδύλλιο.

f1_5028_AMAL_ALAMUDDIN_15102014
H Aμάλ Αλαμουντίν κοιτάζει με δέος ένα άγαλμα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Στα μάτια της ο Κλούνεϊ βρήκε τον έρωτα της ζωής του

Εχθρός με τον Ορμπάν

Επιμένει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει το δίκιο αναφορικά με τέτοιες υποθέσεις ιστορικών και γνωστών εγκλημάτων και ότι θα καταφέρεται κατά των πολιτικών ανδρών που υποστηρίζουν ακραίες θέσεις όπως ο Τζόνσον, αλλά και ο έτερος μεγάλος εχθρός του, ο Βίκτορ Ορμπαν. Σε προηγούμενη συνέντευξή του είχε υποστηρίξει ότι αν είναι κάποιοι υπεύθυνοι για τη δυστοπία την οποία βιώνουμε, εκτός του κορωνοϊού, αυτοί είναι οι πολιτικοί και η πολιτική τύπου Ορμπαν. Μάλιστα ο τελευταίος έγινε τόσο έξαλλος που έσπευσε να βγάλει μέσω εκπροσώπου του ανακοίνωση αποκαλώντας τον Κλούνεϊ όργανο του Τζορτζ Σόρος, την οποία φυσικά φρόντισε να μην αφήσει αναπάντητη ο διάσημος ηθοποιός λέγοντας πως έχει συναντήσει τον Σόρος μόνο μία φορά, παρουσία του απερχόμενου προέδρου των ΗΠΑ. Και δήλωσε αποφασισμένος να πολεμήσει με κάθε τρόπο τα απολυταρχικά καθεστώτα τύπου Ορμπαν και όλα όσα καταργούν τα ανθρώπινα δικαιώματα ιδρύοντας και ειδικό γραφείο ανάληψης τέτοιων υποθέσεων, υπό την ευθύνη της δικηγόρου γυναίκας του. Εκτός, λοιπόν, από τη βοήθεια που δίνει στους φίλους του χαρίζοντάς τους εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά μέσα σε βαλίτσες, φροντίζει να προσφέρει και μια ωραία χείρα βοηθείας σε όλους όσοι το έχουν ανάγκη.

Τελικά, είναι ωραίο να είσαι ο Τζορτζ Κλούνεϊ, ακόμα κι αν δεν έχεις κάποιον να σε υποδυθεί· ίσως γιατί είναι αμέτρητες οι εκδοχές του διάσημου ηθοποιού, ίσως γιατί κανείς δεν κατάφερε να βρει και να αντιγράψει αυτή τη σπάνια συνταγή που είναι τελικά ο ίδιος.

Πηγή: newsone.gr